• Rezeki


    Alhamdulillah. .ketika ini papa tgh dodoikan si boboi papa sambil bermain dgn gajet..mama tgh sibuk kat dapur..hari ni papa nak ceritakan berkaitan rezeki..bila bercerita ttg rezeki ni rasanya mesti ramai yg mempunyai pengalaman yg sama..

    R.E.Z.E.K.I adalah kurniaan yg maha esa buat hambanya di dunia ini..cuma yg membuat rezeki itu mendapat keberkatan atau tidak bergantung kepada manusia yg sentiasa bersyukur pada nikmat yg Esa. Kata orang rezeki ada di mana mana..ada kebenaranya pepatah org lama itu kerana rezeki yg diberikan mmg tidak boleh diduga. Buat anak2 papa, sentiasalah bersyukur pada rezeki yg diberi tuhan..kecik atau besar..rezeki tetap rezeki yg paling penting bersyukurlah. .

    Papa teringat ketika muda.. papa sendiri takut utk mendirikan rumah tangga.. bila memikirkan tanggungjawab yg bakal dipikul.. dengan rezeki yg sedia ada rasa mcm tak cukup.. tp alhamdulillah bila papa nekad utk mendirikan mahligai bersama mama.. rezeki kita makin bertambah..papa bertukar kerja... alhamdulillah rezeki.. syukur sangat kepada tuhan.. dan sekali lagi bila papa dan mama menunggu kehadiran kakak batrisyia.. papa mendapat offer keje yg lebih baik lagi..

    Ada masa papa senyum sendirian bila memikirkan soal rezeki..berbuat baiklah pada semua orang..lakukan yg terbaik dan sentiasalah berfikir yg baik2 pada org lain..biarlah org buat kita..jgn kita buat orang..itu prinsip papa..belajarlah untuk berfikir secara positif..jgn ikut hawa nafsu..kelak diri akan binasa...kita tak tau balasan apa yg tuhan akan berikan..soal cepat atau lambat sahaja...di dunia atau di akhirat. .tak kira baik atau yg buruk..

    Begitulah rezeki kita.. bila kakak aleesya hadir dlm famili kita, papa di naikkan pangkat serta mendapat pelarasan gaji.. alhamdulillah sekali lagi..perjalanan hidup kita makin berseri.. betulah kalau org kata anak itu rezeki..didiklah ia dan berikan yg terbaik insyallah rezeki akan murah dan bertambah.. jangan ada rasa kedekut.. berkongsilah.. selagi terdaya... bantulah selagi mampu..

    Alhamdulillah hidup kita tidak semewah mana tapi rezeki yg ada cukup2 utk kita sekeluarga.. rasa syukur yg amat.. ya Allah.. mohon dipermudahkan segala urusan.. dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yg baik agar dapat terus berbakti beribadah kepadaMu.. sepanjang perjalanan hidup ini rezeki yg ada memang semua utk keluarga papa..jika ada yg lebih maka merasalah tempias2 pada sekeliling.. cukup rasanya coretan papa buat masa nie..nnti papa sambung lagi..


    0 komen: